Beväpna dig med vingar

Lyssnar igenom Thåströms senaste platta Beväpna dig med vingar.

Var artist har sin stund, sitt tillfälle. Jag försöker inte mena på att han gjort sitt. Vad jag menar är att det finns tillfällen då jag gärna drar på Thåström, och så finns det tillfällen då jag gärna inte drar på Thåström.

Det spår som fick äran att döpa albumet är plattans bästa. Låt dom regna tar precis som spårordningen en andraplats. Sluta när jag vill är en oklanderig sista låt. Den ger mig en sista fundering på livet innan jag tar samma tunnelbana som alltid.

Beväpna dig med vingar kommer jag avnjuta i sällskapet av mig själv.
Ensam, då är beväpna dig med vingar som bäst. Precis som hans andra senaste verk.
Kan inte låta bli att sakna en ung och kåt Thåström som bjöd på känslan av
käftsmällar, ligg och ölhävning.



Tack för mig, tack Thåström, tack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0